Politica de Returnare
Politica de returnare – topcomenzi.ro
Telefon Returnare: 0773 805 830
Email: contact.topcomenzi@gmail.com
Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014.
Consumatorul are dreptul să notifice comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără a invoca un motiv, în termen de 30 de zile de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 30 de zile de la denunțarea contractului.
Se recomandă utilizarea aceluiași serviciu de transport folosit pentru recepționarea produselor.
Contravaloarea comenzii se va returna cumpărătorului în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat.
Suma returnată, precum și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport.
Costul de transport al curierului în cazul returului produsului/produselor va fi suportat integral de client.
Produsul/produsurile pot fi returnate doar prin curier rapid.
Definiția contractului de vânzare
(art. 2, pct. 5 din O.U.G. 34/2014)
Orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii.
Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale, și nu la lansarea comenzii sau la emiterea confirmării automate de primire a acesteia.
Art. 12 – Efectele retragerii din contract
Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale.
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat —
în ambalajul original, cu toate accesoriile, etichetele intacte și documentele aferente.
Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă:
-
modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau urme de folosire excesivă;
-
intervenții neautorizate;
-
lipsa ambalajului sau a accesoriilor originale.
Aplicabilitate
Prevederile O.U.G. 34/2014 se aplică doar consumatorilor, adică persoanelor fizice sau grupurilor de persoane fizice constituite în asociații, așa cum sunt definite la art. 2, pct. 2 din OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora în alt mod decât cel necesar pentru a determina natura, caracteristicile și funcționarea produselor.
Conform Directivei 2011/83/UE, punctul (47):
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le manevreze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte.
Politica de retur – actualizată la data de 19.10.2025
📩 Contact retur: contact.topcomenzi@gmail.com
📞 Telefon retur: 0773 805 830